Allmänt

I telefon hela morgonen…

morgonblomma131

 

God morgon – eller snarare god förmiddag – på er alla! 🙂

 

Det blev en lång natt för min del, jag somnade inte förrän på morgonkvisten, men sen fick jag i allafall sova till åtta ungefär. Och den första delen av förmiddagen har jag tillbringat på altanen, och i telefon med Telia. Jag blev något paff måste jag säga. Jag ringde dit igår och beställde ett abonnemangspaket med telefoni och bredband, och väntade sedan på bekräftelsemailet – som aldrig dök upp. Så i morse ringde jag tillbaka, fick prata med en annan person som kunde konstatera att det inte fanns någon beställning registrerad över huvud taget. (??) Så jag fick lägga en ny beställning idag, och den här gången verkar det ha funkat som det ska. Mailet har kommit och nu är det bara att vänta in sms-aviseringen på modemet. Men vårt gamla abonnemang ifrån ComHem ska flyttas över till Telia, vilket fick mig att bli lite orolig nu när jag läste avtalet. Det kan nämligen ta ifrån 30 till 180 dagar att få allt inkopplat, beroende på hur avtalet med ComHem ser ut. Och ComHem har redan strulat till det för oss, genom att å ena sidan inte kunna leverera enligt avtal till vår nya adress, och å andra sidan anse att vi ska betala hela bindningstiden ut. Vi får alltså inte bryta avtalet trots att vi flyttat, men dom får bryta sin del som dom har förbundit sig till – att inte leverera beställd tjänst. Efter många om och men fick vi dock höra att om vi skickar in ett intyg från Skattemyndigheten att vi har bytt adress, då kan dom halvera bindningstiden. Vi visste ju inte att vi skulle flytta när vi tecknade avtal med ComHem, och därmed visste vi ju såklart inte att dom inte kan levera till den nya adressen. Man kan ju inte gå omkring och låta bli att beställa telefon och annat bara ifall man kanske kommer att flytta nångång. Jag har full förståelse för att det måste finnas någon säkerhet så att folk inte tecknar abonnemang och bara utnyttjar erbjudandetiden och sedan säger upp det igen. Men om man bevisligen flyttar och inte kan få sin tjänst levererad så borde det verkligen vara ett rimligt skäl till att kunna bryta avtalet – från båda håll.

Men nu hänger det alltså på ComHem ifall vi kan få vårt nya abonnemang inkopplat inom rimlig tid. I annat fall får vi teckna ett helt nytt, och byta hemnummer. Vill ju inte gärna behöva vänta ett halvår på att få telefon och bredband liksom.

 

Jahapp, då har jag fått ösa ur mig lite frustration igen. 😉 Nu ska jag flytta datorn ifrån solen och börja fixa lite i köket, typ tömma diskmaskin och lite annat. 🙂

Ha en jättefin dag alla och på återseende lite senare!

 

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...