Vad är det för fel på företagen egentligen?!!
Nu har vi kämpat i snart tre månader för att få vårt förbaskade telefonnummer överflyttat ifrån ComHem till Telia och jag vet inte vem av dem som är värst!?
Vi får informationen när vi beställer vår bredbandstjänst att vi inte får säga upp vårt abbonnemang från ComHem för det måste Telia göra när dom kopplar över numret. ComHem i sin tur släpper inte vårt nummer förrän deras uppsägningstid är över. Okej! Vi avvaktar, och väntar snällt på sista sluträkningen samtidigt som Telia väntar på att kunna ta över numret. Och så nu – sista månaden innan allt ska flyttas över – då får vi ett brev i från Telia som bekräftar att vår beställning av överflyttning av numret har avbrutits. Vi har inte gjort ett enda något, utom att vänta på att stolpskotten ska bli klara med sitt krångel. Vi ringer förstås upp Telia, som säger att abbonnemanget hos ComHem har avslutats och då kan dom inte ta över numret, det måste vara ett aktivt abbonnemang. Vi får rådet att ringa upp ComHem vilket vi gör. Efter ett förvirrat samtal med en telefonist som bara konstaterar att så är fallet och hon inte kan göra något åt det, så kopplas vi till supporten. Dom i sin tur talar om att det inte alls är några problem, utan det är bara för Telia att koppla över numret. Men ingen verkar kunna svara på varför vårt abbonnemang avslutats, och vi får ett sjukt förslag att förlänga vårt abbonnemang – som vi har sagt upp – för att få igång det igen. Eller hur!?! Men vi får rådet att ringa Telia igen i allafall. Sagt och gjort – vi ringer upp Telia, och får tag i någon som ska kolla upp det bara vi väntar en liten stund. Då kopplas vi bort!! Det är bara att ringa upp igen. Och då ska det räknas med att vi har kommit in ungefär som nummer 80-90 i turordningen varenda gång, så nu har vi snart suttit två timmar i telefonkö denna förmiddagen.
Senaste samtalet fick jag kontakt med en telefonist som skulle kolla upp det hela och som tog vårt nummer i fall vi skulle råka kopplas bort igen. Nu väntar vi på återuppringning ifrån henne och håller tummarna för att det ska fixas den här gången. Annars lägger vi ner det här fallet och kollar upp nån annan leverantör i stället. Vi har precis allt i Telia – bredband, mobilt bredband, två mobiler, hemtelefon, rubbet! Men det här strulet har pågått i snart tre månader, så nu börjar jag bli något less!
Trevligt inlägg så här efter typ ett dygns bloggtystnad. 😛 Men jag återkommer med lite roligare saker senare, måste bara bli klar med detta först. Håll tummarna för att vi får vår förbaskade hemtelefon snart. 🙂
Edit: Fick precis samtal från Telia. En beställning är gjord till ComHem och efter att vi skickat in fullmakten som Telia kommer att skicka så ska vårt nummer vara igång, troligtvis om en vecka.
Hur j***a svårt var det här då??!!
Men tack du gulliga från Telia som hjälpte oss till sist! En eloge till dig! 😀
Hej,
Jag får beklaga allt strul som du verkar ha upplevt och hoppas att allt löser sig som det ska nu och att din telefon fungerar som den ska framöver.
Behöver du komma i kontakt med Com Hem igen kan du använda det här formuläret http://www.comhem.se/comhem/-/417386/417386/-/index.html så återkomemr vi så fort som möjligt.
Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem
Ola Eriksson; Tack så mycket. Jag vet inte om vi haft en extrem otur, men vi har haft mycket strul med ComHem sedan mycket lång tid tillbaka ja. Och att skriva om det här på bloggen har varje gång varit en sista reaktion på flera timmars slussande fram och tillbaka mellan olika telefonister, supportavdelning och så vidare som ändå inte givit något resultat. Den ena säger en sak medans den andra säger något annat och de olika parterna verkar inte ens klara över vad varje avdelning har för sig. Vi har ändå varit nöjda med vår tjänst hos ComHem när den har funkat, men nu kan ni inte leverera till vår nya adress och då tvingas vi byta leverantör. Jag hoppas att det sista vi fått höra ska fungera nu, annars kommer jag definitivt att använda mig av formuläret du länkade till, så tack för det.
Ha det bra och tack för er respons.
Mvh//Indra