Allmänt

DHL – Fullkomligt snurriga?!

hampuz11

Idag får min lilla systerson Hampuz säga god morgon till er alla! smiley Det dräller in foton från alla håll och kanter dagligen i min mailbox och jag hinner aldrig ta hand om dem direkt, vilket ofta resulterar i att jag hittar foton sen som jag blir helt paff över att jag har. De här skickade min syster till min för ett bra tag sen och de är tagna av Hampuz storebror Hugo som hade lyckats sno åt sig kameran och smygtagit foton på lillebror. smiley Sötungar!

Nu är Håkan hemma igen och har satt igång med ett två dygn långt jobb med att testa göra eget snus. Han fick testa en arbetskamrats hemmagjorda sist han jobbade och blev kraftigt överraskad. Så han beställde hem ett startpaket från nätet och ska nu alltså prova själv. Men det är ett enormt jobb med det och ugnen kommer att stå och gå konstant här i 48 timmar. Men när det är klart så har han 2 1/2 kg snus så det är väl värt jobbet antar jag. 🙂

Själv har jag haft diskussioner med DHL här på morgonen. Jag fick ett mail från Tårtdekor igår eftermiddag där jag uppmanades att ringa DHL omgående för att göra upp om tid för hemleverans av min beställning. Jag ringde men dom hade redan stängt så det var bara att vänta tills idag. Så nu på morgonen ringde jag igen och efter ett antal försök då jag fick meddelandet att ”Det var många som ringde, var god försök senare”, så kom jag äntligen fram. Då får jag veta att mitt paket redan gått ut, och skulle levereras på morgonen idag. Om jag över huvudtaget var hemma hade dom tydligen inte funderat över. Jag påpekade att vi har portkod och får då veta att ”…det var ju inte bra. Kommer dom inte in så tar dom med sig paketet tillbaka, och då får kunden betala för ytterligare en utkörning.” ????!!!! Aldrig i livet!! Jag hade fått informationen att jag skulle ringa för överrenskommelse. Om dom nu inte väntar på den utan bara kör ut på vinst och förlust, så är det bannemig inte mitt problem!

Efter många om och men fick jag loss namn och mobilnummer till chauffören som hade mitt paket, och efter ytterligare en lång stunds försök då det bara var upptaget, så kom jag äntligen fram till denne. Och får naturligtvis veta att han redan varit hos oss men åkt härifrån då han inte kommit in genom porten…

Någon tid att komma tillbaka hade han inte, han var fullbokad med övriga leveranser och jag ska dessutom till sjukhuset idag kl.13.00, så jag är inte hemma mitt på dagen. Så vad gör man? Jag var något irriterad och förklarade för chauffören att jag inte ens gjort upp om leverans ännu, och han talade om att man måste begära avi-utskick separat, annars kör dom ut varorna automatiskt. Jaha?? Det var inte den informationen jag fick från Tårtdekor. Där skulle jag ju ta kontakt med DHL ang. leveranstid.

Det hela slutade i allafall med att denna otroligt schyssta kille lovade att komma förbi och lämna mitt paket på vägen hem när han slutat jobba. Så jag får mitt paket idag ändå. Men jag tycker verkligen att det här är något dom borde se över. Inte 17 ska kunden betala för extra utkörningar om dom inte själva följer överrenskomna avtal?!

Hur som helst – Ett Stort Tack till Thomas på DHL i Borås! smiley Såna som du är guld värda!

Nu ska jag göra mig i ordning för mitt årsbesök på sjukhuset. Ha en jättefin dag alla och på återseende lite senare.

Photobucket
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...